ניקוי פיח
ניקוי פיח מהמנוע מחיר
פיח, כלומר אבקת פחם, הוא תוצר לוואי טבעי של הבעירה הפנימית שעליה מבוססים המנועים ברוב כלי הרכב. העובדה שמדובר בתהליך טבעי לא הופכת כמובן את הפיח לפחות מזיק. הנזק המצטבר עלול להיות משמעותי, ולכן ההמלצה היא לבצע ניקוי פיח. לגבי התדירות ההמלצה היא אחת לשנה, לכל רכב שעשה מעל ל 40,000 ק"מ. חברת קרבון קלינינג מספקת את השירות החיוני בעזרת מכונה מתקדמת שהופכת את הניקיון לאפקטיבי להפליא ובטוח לחלוטין.
למה חובה לבצע ניקוי פיח אחת לשנה?
- להאריך את חיי המנוע – הפיח שמצטבר על החלקים השונים של המנוע מזיק להם ועלול להוביל אפילו לצורך בהחלפת חלקים מסוימים. כמו כן מנוע מפויח הוא מנוע שלא מנצל בצורה אופטימלית את היכולות שלו.
- לעבור את הטסט השנתי – הרף המחמיר של בדיקת זיהום האוויר במסגרת הטסט לרכב מחייב היערכות מתאימה. רכב שיפלוט כמות עשן גבוהה בבדיקה זו לא יעבור את הטסט. ניקוי פיח מוריד את רמות זיהום האויר כך שנעבור את הטסט ללא כל בעיה.
- להוריד את צריכת הדלק – ככל שיש יותר פיח במנוע, כך צריכת הדלק עולה. בהתחשב במחירי הדלק כיום, התוצאה היא הוצאה כספית משמעותית ומיותרת לחלוטין.
- ליהנות מביצועי הרכב – ניקוי פיח מהמנוע מחזיר את המנוע לביצועי שיא ואנחנו נרגיש, מיד לאחר הטיפול, כי הרכב סוחב ומאיץ הרבה יותר טוב.
ניקוי יעיל ובטוח, בכל מקום שתרצו
חברת קרבון קלינינג פועלת בהצלחה מזה 15 שנים בלמעלה מ-60 מדינות בכל רחבי העולם. גם בישראל נוקו באמצעות המכונה המשוכללת של החברה, שעומדת בתקנים האירופאיים העדכניים והמחמירים, למעלה מ-100,000 כלי רכב – עם אפס תקלות. ניקוי פיח עם המכונה שפיתחה החברה מבוסס על אדים של נוסחת מימן ייחודית, שגם היא עומדת בתקן האירופאי, ואורך בין שעה לשעה וחצי – בהתאם לסוג המנוע (ופרט מספר הצילינדרים) והקילומטראז'. ניתן להזמין את השירות אליכם לכל מקום שתרצו או להגיע לאחת מנקודות השירות אשר פרוסות מקרית שמונה בצפון ועד לאילת בדרום.
ניקוי פיח מנוע דיזל
למנוע הדיזל, שפותח כבר בסוף המאה ה-19, יתרונות רבים. בפרט הוא חסכוני יותר בהשוואה למנועי הבנזין, ובהפרש משמעותי של כ-30%, חוויית הנסיעה נעימה יותר בזכות האופן שבו מועבר הכוח ממנוע דיזל אל הגלגלים וכמו כן מנועים אלה מאריכים ימים יותר ממנועי בנזין. יחד עם זאת יש גם חיסרון לא מבוטל למנוע הדיזל: הוא מייצר כמות גדולה של פיח. הסיבה לכך היא שייצור הכוח מבוסס על דחיסה – תהליך שמתרחש רק בטמפרטורות ובלחצים נמוכים יחסית, ולכן הכמות הגדולה של הפיח. כתוצאה מכך רק אחרי ניקוי פיח מנוע דיזל פועל היטב וללא תקלות. חברת קרבון קלינינג מנקה מנועי דיזל מפיח באמצעות מכונה ייעודית ויעילה במיוחד.
היתרונות של ניקוי פיח מנוע דיזל
- הארכת תוחלת החיים של המנוע – מנועי דיזל כאמור מתאפיינים באופן כללי באמינות גבוהה יותר בהשוואה למנועי בנזין ולכן מאריכים ימים. ניקוי הפיח מבטיח את מיצוי היתרון הזה.
- מניעת זיהום אוויר מסוכן – החלקיקים הנפלטים ממנועי דיזל לא נקיים עלולים להיות מסוכנים מאוד למי שנושם אותם. מחקרים שונים מצאו קשר בין הפיח שנפלט מהמנועים האלה לבין מחלות כמו אסתמה, אמפיזמה, ברונכיטיס, מחלות לב וגם סוגים שונים של סרטן. ניקוי הפיח משפר את מצב פליטת המזהמים מהרכב במידה ניכרת.
- שיפור הביצועים של המנוע – מנוע נקי הוא מנוע שפועל ביעילות מרבית ולכן הביצועים שלו משתדרגים והנסיעה הופכת לחלקה יותר.
ניקוי פיח מהמנוע מומלץ
ניקוי אחראי ובטוח לחלוטין
כפי שניתן להבין, רק אחרי ניקוי פיח מנוע דיזל מספק את מלוא התועלת האפשרית. בהתאם מומלץ להשקיע בביצוע פעולה זו, ורצוי כמובן להפקיד את המשימה בידי חברה ותיקה, מיומנת ואחראית שמשתמשת בציוד מתקדם – חברת קרבון קלינינג מנקה פיח ממנועים באמצעות מכונה ייחודית בלמעלה מ-60 מדינות בעולם כבר למעלה מ-15 שנה. גם בישראל כבר נוקו כלי רכב רבים, כולל כאלה בעלי מנועי דיזל, באמצעות המכונה – והתוצאות לא פחות ממצוינות. המכונה עומדת בתקנים מתקדמים, ולכן ניתן לנקות איתה כל מנוע ללא חשש. התדירות המומלצת היא אחת ל-30,000 ק"מ.
ניקוי מנוע מפיח
מנוע הבעירה הפנימית הוא עדיין המנוע הנפוץ ביותר בכלי הרכב שבעזרתם אנחנו מתניידים ממקום למקום, גם אם ישנה מגמה מובהקת של מעבר למנועים חשמליים. מנוע בעירה פנימית מבוסס על שריפת תערובת של דלק ואוויר. שריפה זו מותירה אחריה באופן בלתי נמנע גרגרי פחם שהמנוע לא מצליח לפלוט מפני שהחלקיקים גדולים מדי (בניגוד לגזים שכן יוצאים דרך האגזוז). אותם גרגרים, כלומר הפיח, עלולים לפגוע בביצועי הרכב ולכן חשוב לטפל בכך. חברת קרבון קלינינג מבצעת ניקוי מנוע מפיח באמצעות מכונה משוכללת במיוחד שמבטיחה גם הגנה מלאה למנוע וגם ניקוי אפקטיבי.
מתי חשוב במיוחד לבצע ניקוי מנוע מפיח?
- לקראת הטסט השנתי – המודעות הגבוהה לחשיבות הפחתת זיהום האוויר הובילה להחמרת הדרישות בנוגע לרמת פליטת העשן מכל רכב. כשהחלקים השונים במנוע מכוסים בפיח, הוא עלול לפלוט כמות גדולה של מזהמים, ולכן להיכשל בבדיקת הרישוי השנתית. ניקוי המנוע מהפיח לפני הטסט חוסך את הצורך לחזור פעם נוספת למכון הרישוי.
- אחרי שעוברים 40,000 ק"מ – התדירות המומלצת לפעולת ניקוי המנוע היא אחרי כל 40,000 ק"מ וזאת על-מנת למנוע נזק מצטבר עוד לפני שהוא מתרחש.
- כשהרכב לא סוחב או מאיץ כבעבר– שתי תופעות שהן תוצאה של כמות גדולה של אבקת פחם בחלקי המנוע השונים.
ניקוי פיח מהמנוע האם מומלץ
טיפול מקצועי ומהיר בכל מקום שתרצו
למרות החשיבות הרבה של ניקוי מנוע מפיח בתדירות המומלצת, ישנם לא מעט מקרים שבהם בעלי הרכב לא מצליחים להתפנות לביצוע מטלה זו. חברת קרבון קלינינג מסייעת לכל מי שרוצה לשמור על חלקי המנוע השונים (סעפת, שסתומים, טורבו, הממיר הקטליטי ועוד) – גם בזכות הפריסה הרחבה של נקודות השירות מקרית שמונה ועד אילת, גם בזכות האפשרות להזמין טכנאי מיומן עם מכונת הניקוי אל בית הלקוח, וגם בזכות היעילות הרבה של המכונה שמאפשרת להשלים את הניקוי תוך 60-90 דקות בלבד. פעולת המכונה מבוססת על אדים של נוסחת מימן ייעודית, ועוד כדאי לדעת שהיא עומדת בתקנים אירופאיים מחמירים כך שהשימוש בה בטוח לחלוטין מכל הבחינות.
ניקוי פיח במנוע
כשמנוע של כלי רכב שורף דלק, או תערובת של דלק ואוויר, הבעירה לא מושלמת. התוצאה: גרגרי פחם זעירים אבל לא מספיק קטנים כדי להיפלט דרך האגזוז. אותם גרגרים, שמוכרים גם פשוט כ"פיח", מצטברים על חלקים שונים במנוע ובפרט השסתומים, המצתים, מעברי האויר, הממיר הקטליטי וסעפת היניקה. השפעת הפיח שלילית מאוד: המנוע מתאמץ יותר כדי לייצר את אותה רמת כוח שנחוצה לנסיעה, לעיתים הוא נכבה תוך כדי פעולה, פליטת העשן מתגברת (כולל לרמה שתגרום לכישלון בטסט השנתי) וגם צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר מכפי שנחוץ. הפתרון לכל הבעיות הנ"ל הוא ניקוי פיח במנוע, באופן מקצועי כמובן, בתדירות נאותה. חברת קרבון קלינינג מספקת שירות זה בכל חלקי ישראל ובאחריות מלאה.
איך מתבצע ניקוי פיח במנוע בעזרת המכונה הצהובה והמשוכללת של קרבון קלינינג?
- חיבור המכונה לקו יניקת האויר – כך שהכוח של המנוע מאפשר את יניקת האדים שמייצרת המכונה (על סמך נוסחה ייחודית) והעברתם אל חלקי המנוע השונים שזקוקים לניקוי.
- פירוק הפיח לחלקיקים זעירים – האדים של נוסחת המימן מפרקים את הפיח שהצטבר על הממיר הקטליטי, על השסתומים, על סעפת היניקה, על הטורבו ועל רכיבים נוספים, והופכת אותם לחלקיקים זעירים ולמעשה לגז.
- פליטת החומרים המיותרים דרך האגזוז – השלב האחרון של ניקוי פיח במנוע הוא למעשה פליטת החלקיקים הזעירים דרך האגזוז, כך שבמנוע עצמו לא יישאר שום פיח.
אפס נזקים, מקסימום תועלת
חברת קרבון קלינינג פועלת לא רק בארץ אלא במעל ל – 60 מדינות ברחבי העולם, כך שהמכונה המשוכללת עמדה במבחן אינספור פעמים עם כל סוגי כלי הרכב – ותמיד בהצטיינות. הרף הגבוה בא לידי ביטוי גם בהגנה מושלמת על המנוע תוך כדי פעולת ניקוי הפיח, כך שהסיכון לנזק הוא אפסי, וגם בכך שכל חלקי המנוע הופכים לנקיים באמת. ניקוי פיח במנוע משפר את ביצועי הרכב, מפחית את צריכת הדלק (ובכך חוסך סכומי כסף משמעותיים) ותורם גם לאיכות הסביבה. את המכונה המתקדמת מפעילים טכנאים מיומנים ואחראים, והשירות ניתן בנקודות שונות ברחבי הארץ או אצל הלקוח.