ניקוי מנוע
ניקוי מנוע חיצוני
מנוע הבעירה הפנימית הומצא כבר במאה ה-19. במאה ה-20 הצליח המין האנושי לייצר מכוניות בייצור המוני והמנועים המבוססים על שריפת דלק הפכו לנפוצים מאוד. במאה ה-21 הם צפויים לפנות את מקומם למנועים חשמליים, אבל נכון להיום עדיין יש כלי רכב רבים עם מנוע מסוג זה – שנחשב ליעיל במיוחד אבל סובל מתופעת לוואי בלתי נמנעת של שריפת הדלק: הצטברות פיח בחלקי המנוע השונים, ובפרט סעפת היניקה, הממיר הקטליטי, השסתומים, החיישנים וגם הטורבו אם ישנו כזה. בהתאם ניקוי מנוע אחת לשנה לכל רכב שנסע מעל ל-40,000 ק"מ או אחרי שעוברים 30,000-40,000 ק"מ הוא פעולה מומלצת ובמידה רבה אפילו הכרחית. חברת קרבון קלינינג מבצעת פעולה זו בטכנולוגיה חדשנית, בטוחה לחלוטין ואפקטיבית להפליא.
מה כולל ניקוי מנוע מפיח מפחם?
- ניקוי של הממיר הקטליטי – כשבני האדם התחילו להבין עד כמה חשוב להפחית את זיהום האוויר כתוצאה מהשימוש בכלי רכב בעלי מנוע בעירה, הממיר הקטליטי הפך לחלק קריטי בכל מכונית. סתימה בממיר עלולה להוביל לקושי "לסחוב" ואפילו לכיבוי פתאומי של המנוע תוך כדי נסיעה. בהתאם חשוב מאוד לשמור על ניקיון חלק זה.
- ניקוי סעפת היניקה והפליטה – חלק זה של המנוע מספק לצילינדרים תערובת דלק ואוויר. בפרט אחראית הסעפת על חלוקה נכונה ושוויונית של תערובת הבעירה (או האוויר נטו) בין כל הצילינדרים. הצטברות פיח על הסעפת משבשת את הבעירה הפנימית והופכת את הביצועים של המנוע לפחות טובים.
- ניקוי השסתומים – בכל צילינדר יש שסתום יניקה שמכניס למנוע את התערובת של האוויר והדלק ושסתום פליטה שמאפשר יציאת גזים שנוצרים תוך כדי הבעירה. פיח בשסתומים מונע מעבר תקין של אוויר ופוגם בביצועי המנוע.
- ניקוי מעברי האויר – ככל שמצבר פיח במעברי האויר של המנוע, המנוע מתפקד פחות טוב מכיוון שאין לו מספיק אויר לשרוף את הדלק ובכך אנחנו מרגישים כי הרכב סוחב פחות טוב וקיים קושי בהאצה. בכלי רכב רבים מותקן כיום טורבו שנועד לשדרג את הביצועים. ככל שמצטבר פיח במעברי המנוע, פעולת הגדישה של הטורבו הופכת לפחות אופטימלית ובכך איננו מנצלים את מלוא היכולת והכוח שיכול הטורבו לתת למנוע.
שיפור ביצועי הרכב, מעבר טסט וחיסכון כספי
ניקוי מנוע מפיח משפר את הביצועים שלו, מבטיח את מעבר הטסט (רכבים מזהמים יתקשו לעבור את בדיקת זיהום האוויר במסגרת הטסט השנתי), מאריך את חיי המנוע וחלקיו וגם חוסך לא מעט כסף – הן בזכות הפחתת צריכת הדלק והן בזכות שמירה על המנוע וחלקיו, כשהמנוע נקי מפיח חברת קרבון קלינינג מנקה כאמור את המנוע מפיח בעזרת מכשיר מתקדם שגם שומר על המנוע מכל פגע וגם מבטיח את סילוק כל הפיח מכל החלקים הרלוונטיים.
ניקוי מנוע רכב
מנועי בעירה פנימית שינו את העולם והפכו את החיים של כולנו לנוחים הרבה יותר בזכות האפשרות להגיע לכל מקום בזמן קצר למדי ובנוחות רבה. יחד עם זאת, לבעירה יש גם תוצרי לוואי לא רצויים: הגזים שנפלטים מהרכב ואבקת הפחם שמצטברת בתוך המנוע על החלקים השונים שלו. האבקה, שמכונה כידוע פיח, לא יכולה לצאת מהמנוע באופן טבעי כמו הגזים בגלל הגודל והמשקל של הגרגרים, ולכן נדרשת פעולה אקטיבית כדי לסלק אותה – ניקוי מנוע רכב. חברת קרבון קלינינג מספקת שירות זה בעזרת מכונה משוכללת במיוחד.
מה עלול לקרות ללא ניקוי מנוע רכב בתדירות המומלצת?
- הממיר הקטליטי עלול להיסתם – סתימה בממיר הקטליטי עלולה להוביל לצורך להחליף אותו, מן הסתם בעלות כספית לא מבוטלת. הצטברות פיח בממיר היא בלתי נמנעת, ורק ניקוי מנוע הרכב על כל החלקים הרלוונטיים שבו ימנע סתימות.
- הטורבו עלול שלא למלא את ייעודו – בעלי רכב רבים משקיעים בטורבו כדי לשדרג את הביצועים של המכונית. גם הטורבו חשוף לנזקי הפיח, וכדי שההשקעה לא תרד לטמיון חובה לנקות גם אותו לכל רכב שנסע מעל ל- 40,000 ק"מ.
- המנוע עלול להיכבות תוך כדי נסיעה – מנוע שלא נוקה מהפיח שצבר עלול שלא להידלק בניסיון הראשון (ואם המצב מחמיר גם לא בשני). גם תוך כדי נסיעה המנוע עלול להפסיק לפעול.
- כישלון בטסט השנתי – מנוע מכוסה בפחם פולט כמות עשן גבוהה מהרגיל. מאחר שבמסגרת הטסט ישנה גם בדיקת זיהום אוויר, התוצאה של אי ניקוי מנוע מכונית עלולה להיות כישלון (ובזבוז זמן עקב הצורך לחזור למכון הרישוי אחרי פעולת הניקוי החיונית).
ניקוי מנוע פנימי מחיר
שירות מוקפד ובטוח במיוחד
ניקוי מנוע רכב עם חברת קרבון קלינינג הוא תהליך יעיל ובטוח לחלוטין. המכונה המתקדמת וגם החומר שבאמצעותו היא מסלקת את הפיח מהממיר הקטליטי, מהשסתומים, מהטורבו ומשאר חלקי המנוע עומדים בתקנים אירופאים מחמירים, והצוות שמבצע בפועל את הניקוי מיומן מאוד. עוד כדאי לדעת שהשירות ניתן בפריסה ארצית רחבה, מקרית שמונה ועד לאילת, כולל בבית הלקוח או בכל מקום אחר שיעדיף.
ניקוי מנוע פנימי
למרות שהיום יותר ויותר רכבים עוברים למנועים חשמליים, המנועים המבוססים על שריפת דלק עדיין נפוצים מאוד וכנראה ישארו כאלה עוד זמן רב. למנוע מסוג זה יתרונות כמו היותו יעיל במיוחד אבל גם חסרונות שמגיעים כתוצאה משריפת הדלק: הצטברות פיח בחלקי המנוע השונים, ובפרט סעפת היניקה, הממיר הקטליטי, השסתומים, החיישנים וגם הטורבו אם ישנו כזה. בהתאם ניקוי מנוע פנימי אחת לשנה או אחרי שעוברים 30,000-40,000 ק"מ הוא פעולה מומלצת ובמידה רבה אפילו הכרחית. חברת קרבון קלינינג מבצעת פעולה זו בטכנולוגיה חדשנית, בטוחה לחלוטין ואפקטיבית להפליא.
מה כולל ניקוי מנוע פנימי?
ניקוי מנוע פנימי כולל את ניקוים של מספר רכיבים שמשפיעים על כך שהנסיעה תהיה חלקה והרכב יתאמץ פחות:
- ניקוי של הממיר הקטליטי – הממיר הקטליטי ברכבים בעלי מנוע בעירה בהקשר האקולוגי והפחתת זיהום אויר. סתימה בממיר עלולה להוביל לקושי "לסחוב" ואפילו לכיבוי פתאומי של המנוע תוך כדי נסיעה. בהתאם חשוב מאוד לשמור על ניקיון חלק זה.
- ניקוי סעפת היניקה – חלק זה של המנוע מספק לצילינדרים תערובת דלק ואוויר. בפרט אחראית הסעפת על חלוקה נכונה ושוויונית של תערובת הבעירה (או האוויר נטו) בין כל הצילינדרים. הצטברות פיח על הסעפת משבשת את הבעירה הפנימית והופכת את הביצועים של המנוע לפחות טובים.
- ניקוי השסתומים – בכל צילינדר יש שסתום יניקה שמכניס למנוע את התערובת של האוויר והדלק ושסתום פליטה שמאפשר יציאת גזים שנוצרים תוך כדי הבעירה. פיח בשסתומים מונע מעבר תקין של אוויר ופוגם בביצועי המנוע.
- ניקוי הטורבו – בכלי רכב רבים מותקן כיום טורבו שנועד לשדרג את הביצועים. גם אותו חשוב מאוד לנקות מפחם על מנת שיגדוש בצורה יעילה ואפקטיבית.
ניקוי מנוע ללא מים
ניקוי מנוע פנימי משפר את הביצועים שלו, מבטיח את מעבר הטסט (רכבים מזהמים יתקשו לעבור את בדיקת זיהום האוויר במסגרת הטסט השנתי) וגם חוסך לא מעט כסף – בזכות הפחתת צריכת הדלק כשהמנוע נקי מפחם. חברת קרבון קלינינג מנקה כאמור את המנוע בעזרת מכשיר מתקדם שגם שומר על המנוע מכל פגע וגם מבטיח את סילוק הפיח מכל החלקים הרלוונטיים.